hockey, hockey, hockey?

Jag jobbade denna sommar i furuviksparken,
en park med massa djur och karuseller och sockervadd,

det var ordnat en avslutning för oss i lördags,
det bjöds på 30 uppdrag, mat och sedan...
hockey.
det var ju en liten speciell överraskning,
många skippade att gå men jag följde med.
Det var ganska roligt men läskigt, vi satt så grymt högt upp och det var brant må jag säga! Folk skrek och härjade, tog av sig tröjorna och svor. Killarna som spelade slogs och jag funderade hur tusan så många människor kan tycka att detta är någonting värt att lägga så mycket pengar på och suporta, jag menar kvinnojouren har 200 medlemmar varav kanske 20 är aktiva men brynäs då? Är det verkligen värt det? jag menar massa vuxna män som åker runt på en is och jagar en puck? Medan det är ung, gamla och inte ens födda kvinnor som blir misshandlade fysikskt och psykiskt varje dag.

nu vill jag inte säga att hockey är någonting dåligt jag förstår bara inte hur folk tänker ibland.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0