Mairie de Montreuil ??

Vilket äventyr jag har haft idag, nu ska ni få höra kära bloggläsare :
min plan var att ta metron från våran nuvarandra hemmastation "voltaire" till " république" som ligger på samma linje, man slipper alltså byta metro så detta ser ju för ögat ut som en enkel resa men så var inte fallet för mademoiselle anna charlotta eklund. Jag vet ju hur man åker metron och hur man ska kolla men jag var för snabb och tog metron åt fel håll, åkte aldrig förbi någon république utan hamnade på slutstationen mairie de montreuil men jag tänkte att det inte var så farligt för jag kunde ju bara gå ner i metron igen och ta metron som går åt andra hållet tillbaka, detta mycket lättre sagt än gjort för dom byggde om så jag hittade till en början ingen metro som skulle kunna ta mig tillbaka. Jag började gå runt i den där lilla byn eller vad det nu var och sen tillslut hittade jag pilar som visade vilken väg jag skulle ta för att hitta metron. Vad glad jag blev!
Väl på metron igen så tänkte jag att jag lika gärna kunde göra ett till byte och komma till Les halles, nu när jag endå var runt och snurrade och dit kom jag efter ett mindre problem när inte mitt metrokort fungerade för jag hade gått in och ut så jag gick upp och köpte ett äpple från ett fruktstånd sen gick det bra med kortet. Vid les halles finns det ett stort underjordiskt köpcentrum, väldigt modernt och med rosa soppåsar. Där hittade jag en liten present till Daniel som han ska få för att han är så snäll och hjälper mig väldigt mycket! Efter presentköpet så gick jag upp från underjorden och köpte mig en baugette, satte mig i en fin liten park i solen och åt. när jag ätit upp besökte jag en väldigt vacker kyrka, Saint-Eustache!

Jag ska försöka bli bättre att ta med mig kameran så ni får se hur fint det är här.
Nu ska jag laga mat, sedan ta en tupplur.
Salut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0