"årets" bakning 2009

Jag började med att visa mitt år i bilder för varje månad men det kändes inte riktigt jag, så nu får ni mig i bakverksväg detta år, mer socker, mera mig.

Årets mosigaste kaka :
Angelica och min "devilscake", maxat god men himla mosig



Årets mest panikartade bakning :
Till mina tre 20-års kalas, men det blev fint och gott!



Årets roligaste bak :
När jag fira min födelsedag (igen) För de blev så fint allt!

Årets "men de här blev ju faktist jätte goda": Kanelhjärtarn



Årets "plugg till körkortet" bak :
Elin och mina smartismuffins (smart, vet)




Årets minst goda kaka : Träsk-kakan i Paris med "gummigodis" i som blev som en kladdig sörja i botten med märklig sur/söt smak med grön färg (!!)



Årets godaste kaka : Mammas julkaka i tre lager (bild från kakor vid julafton, kakan i frågan finner ni längst åt höger)


Årets kladdkaka : Från Leila bakar, blev sådär perfekt seg och god



Årets "parisbak" -
egna macarons


Årets "flagg-muffins" : Min & Angelicas "nu far vi till usa / paris muffins, de var blåa (halvgröna), röda (rosa) och vita (vita och vita) innuti och utanpå.




Årets kak "flopp" :
Daniels pepparkakshjärta som jag fint hade skrivit "Danielle, ca va?" på i grönt och rosa men som påvägen dit gick av på mitten (nej det var inte jag som åt upp halvan)

Årets "jag kommer aldrig äta igen" kaka : Tiramisu
(fast det kanske jag kommer men inte på en lång, lång tid)

Årets bakbok : Leila Lindholm - A Piece Of Cake 


A piece of bisous
Anna


Kommentarer
Postat av: Fanny

Anna! Kan du inte ta och göra en kakbok på riktigt. Du är himlans duktig på att både baka och fota fina bilder på bakverken. Och så gjorde du ju faktiskt ett projektarbete om språket i kokböcker. En fint bakbok i pastellfärger med något nytt tema, annars är det ju sådana bakböcker som alla gör just nu.



Men kom på en ny grej, typ inget utan 1000 kalorier, bakboken mot ätströningar eller något! Asnice!

2010-01-22 @ 11:37:23
URL: http://vadomenblog.blogspot.com
Postat av: anna

Ja! Fanny! vilken strålande idé! Det borde jag sannerligen göra! Men då måste jag förts bygga fram egna recept, fet goda och så :) Och kanske skaffa mig ett "namn" eller vad man säger, inte det lätttaste att få folk att villja köpa alla böcker ju. Jag får göra någonting enastående först, och sen så!

2010-01-22 @ 17:33:37
URL: http://annacharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0