Mes petites amies

Som jag saknar dessa två tjejer! Jag skrev nyss med Mayra över msn. Vi skrev om lika ovettiga saker som vi pratade om varje skoldag i Paris. Jag hade väldigt många roliga stunder med dessa två människor. Jag har skrikit på Maaayraaa i en full proppad metro då hon nästan försvann i folkmängden (Mayra är rätt kort) och som jag har ätit choklad och kakor tillsammans med Maggie då vi "pluggat" både franska och svenska, Maggie kan nu säga "jag mår bra / Jag mår skit" och "hur är läget" på gävlemål samt stockholmska.


En kväll gick jag och Mayra i vad som kändes som tusen timmar oerhört kissnödiga efter för mycket rosévin och letade efter Ludvigs lägenhet, väl där översatte jag både Ted Gärdestad(låten Eiffeltornet, såklart) och Säkert som blev en blandning av engelska, svengelska och petit francais.

 

 

Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0