"gud vad skönt med en morgon promenad" vs. "i helvete att jag tänker gå ut idag"

Imorse när jag låg i sängen tänkte jag "gud vad skönt att ta en morgon promenad idag när jag inte har någon tid jag måste passa" så jag reser mig ur sängen, drar upp rullgardinen och ser en massa snö komma ner från himlen. Då ändrades min tanke till " i helvete att jag tänker gå ut idag" .


Nu ska jag skriva på min föreläsning som jag ska ha på Vasaskolan på torsdag om vad vi gör på Vulcana och om mäns våld mot kvinnor, killars våld mot tjejer. Så ska jag lägga upp ett feministisksjälvförsvars pass till på fredag då jag ska besöka Vasaskolan igen. Efter det ska jag försöka skriva ett ärligt, bra och lite pinsamt blogginlägg till en superbra blogg, om jag lyckas bra med texten och de väljer att publicera får ni se då kompisar!

Nu ska jag koka kaffe och börja skriva!



På bilden dricker jag en caramel macchiato i ett varmt, soligt och sommar paris, caramel macchiato är för övrigt skitsvårt att utala rätt tycker jag.


soooo long !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0