pinsamt men bra

Jag tänkte att det skulle vara bra att skriva om mens på en blogg dit unga tjejer söker sig till, så jag skrev om min mens, hur tidigt jag fick den, hur det kändes(skitjobbigt, pinsamt, läskigt, drygt, äckligt, farligt och jag hatade det) och sånt. Var pinsamt och skriva men kändes bra när jag skickade in det. Jag tänker att jag skulle velat läsa den texten efter besöket på badhuset.

Pinsamt men bra, ni kan läsa min text här
på tjejjouren.se fantastiska blogg!

Om ni vill läsa det senaste om Vulcana i tidningen, från ett feministisksjälvförsvars pass i sjömanskyrkan kan ni klicka här

Heja tjejer! 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättebra inlägg!



Frida Z

2010-03-26 @ 14:52:17
URL: http://[email protected]
Postat av: anna

Tack!

Vad glad jag blir!

2010-03-26 @ 16:56:15
URL: http://annacharlotta.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, jag måste få säga att det var ett jättebra inlägg. Hur bra som helst skrivet. Och jag kände igen mig så. Jag gick första terminen i sexan när jag fick mens. Jag skämdes så. Ingen annan hade fått det, och när jag skulle berätta för mamma tog jag ett djupt andetag och sa - mamma... Hon undrade vad det var och jag svarade "äsch, det var inget". Efter ett tag la jag dock till "eller jo. jag har nog fått mens."

Jag skämdes så. För jag tyckte jag var för liten för att få mens.

Jag skulle behövt en sådan text då. När jag skämdes och smusslade med bindor och tamponger i skolan. För usch, vad det var jobbigt.

Tack så mycket.



Jag läste i några tidigare inlägg här om feministisktsjälvförsvar och jag har nyss läst om det i en bok också och jag är så nyfiken på det.

Dock bor jag i en väldigt liten stad, så jag undrar lite. Vet du vart man kan gå på sådana där självförsvars kurser? Eller vart man kan kontakta folk?



Kramar

Johanna

2010-03-28 @ 17:20:26
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0