Födelsedagskaka & födelsedagsglas

Igår lämnade jag in min första tenta,
så det talades om en tentafest, jag med min förkyldning funderade på att skippa det hela men tänkte att jag lära ju gå dit en stund iallafall. Jag mötte upp Ebba som kommer från Umeå och vi skulle hitta till Ida tillsammans, vad som skulle ta en kvart tog för oss över en timme, men tillslut så!


Väl där var det en relativt lugn fest men så droppar Ebba att hon fyller år dagen efter men det blev ju liksom vid tolvslaget. Jag som älskar kalas och sånt! Vi gick från "festen" påväg till Nerkes men där var det två timmars kö, jag och Ebba försöker ta oss före kön genom att påstå att vi står på en lista, där vi inte står med så vi gick till Småland och drack öl i deras pub. När klockan närmade sig halv tolv bestämde vi oss att gå hem till mig och baka en födelsedagskaka. Och så blidde det, Tolv skålade vi för Ebba i dessa fina födelsedagsglas (gin + outblandad saft) Klara tyckte det var jätte gott, Ebba ganska gott, jag tyckte det var mest äckligt, eller starkt. Där satt vi och hade trevligt i köket, åt kaka, jag, Ebba och två till som bor i huset till klockan två. Jag höll ju vad jag sa om att gå hem tidigt men hur det var här är ju en annan grej.


Var skönt att sitta på föreläsning idag, NOT


Kommentarer
Postat av: kajsa

åh, vilka supersöta glas/koppar :)

2010-11-15 @ 11:21:59
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0