städanna


Jag bor i ett stort kollektiv här i Uppsala, vi är 20 stycken som delar på ett stort gammalt fint hus. Såklart måste det ju då städas och man får ansvar olika veckor för att städa, denna vecka som nyss var så hade jag ansvar för tvättstugan och plan 2 (finns 3 plan och på varje plan 2 toaletter och 1 dusch) eller jag hade inte ansvar för tvättstugan som jag trodde utan det hade jag tydligen förra veckan så tvättstugan hade inte blivit tvättad på två veckor. (bra städstart) Så när jag listat ut det så hjälpte jag ändå Rasmus som hade ansvar genom att jag inte tagit mitt ansvar. Fint som snus blev det där inne, bort med spindelväv och kvarglömda trasiga kallingar.

Så var det plan 2, vilket också gick bra då jag råkar ha världens bästa, finaste, snällaste boyfriend som hjälpte mig med att städa duschen och toaletterna, trappan och våningen.

Mamma du skulle blitt stolt
(om det vore hemma i Gefle jag städade såhär mycket)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du kommit igång att STÄDA!

2010-09-23 @ 12:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0